Студио Витоша | Vitosha Studio


collapse collapse

Recent Posts

1
Наблюдавам из различни сайтове за малки обяви, избуяване на частни лица продаващи мотори за средно движение, което е доста негативно явление, според мен. Например двигател и батерия Бафанг 750W (Bafang BBS02) с батерия 48V 12.5 AH може да се намери, грубо за 1200 лв, с предвидени логистични разходи и гаранция от Китай. Т.е. ако имаш проблем с двигателя, изпращаш го в Китай за 100-150 долара и чакайки с месеци.

При търговците от малките обяви имаш същата гаранция, дори по-малка, защото те се превръщат в контактно лице, а насреща ти искат 25~30% надценка. Срещу тази надценка ти дават? Не ти дават нищо, освен, че вместо 1-2 седмици ще чакаш 3 дни да ти го достави български куриер. Което лично за мен е крайно неоправдана надценка. Да, ако мотора има специални настройки или е ре-флашнат, такава цена, може да бъде оправдана, но случаите не са такива.

Друга възможност са споменатите по-рано фирми, аз лично не бих бутнал с пръст софийските фирми (срам, че са от нашата околия) и така остава само една фирма от източна България, които продават само мотора за 1150лв (в промоция), което отново е сериозна надценка (срещу 800лв за поръчка от коректен търговец от Китай). За това пък тази фирма има име на добросъвестно изпълняваща гаранциите си.

За себе си аз взех от Китай мотор, с батерия не бих експериментирал така смело. Ако взимате от частни обяви, а мотора не е калибриран по никакъв начин (няма по-хубави насройки или рефлаш) не давайте повече от 800 - 820 лв, прецаквате се жестоко.

Сега, някой може да каже - ама кабел за пре-програмиране е 60лв и аз мога. Само дето не всеки препрограмира хубаво, а най-често това прецква я редукции я нещо друго по механиката на мотора.
2
Основната разлика Жуков я каза, металното колелце и различната програма на двигателя. И по-добра Американска програма.
3
Работилница / Re: Красиви снимки с ел колела
« Last post by BobbyImisp on October 23, 2020, 01:49:19 PM »
Една Луничка
4
Работилница / Красиви снимки с ел колела
« Last post by Коцето99 on October 23, 2020, 10:47:56 AM »
Откривам тема да поплакнем очите с всякакви снимки на красиви колела и пейзажи с тях.

5
Те са еднакви, единствената промяна, която са направили е заменка на пластмасовата (на английски я водят nylon gear, т.е. найлонова скорост) с метална, това дава повече мощ и ряз на двигателя. Обаче по-малкоо зъбно колело, изяжда по-големите, които развърта. Така, вмето да сменяш една пластмасова редукция накрая сменяш цялата редукция.

Другата разлика са им венците - те ползват адаптери (понякога spiders ги наричат), на които можеш да завинтиш по-леки и хубави венци от огромния и тежък бафански.

 И другото, е че пре програмират оригиналната бафангска настройка с много агресивна - общо взето евтина реклама - мотора върви повече, но има много по-малък живот.  Това е разликата. Luna са голям доставчик в САЩ, нищо повече.
6
Общ форум / Re: Да се представя
« Last post by PumpMyBike on October 23, 2020, 10:28:47 AM »
Е хора, супер яко най-накрая форум и място а информация. Аз колко си блъсках главата с моето колело - ту сензор за спирачка, ту за смяна на скорости, то все нещо ти убива кефа от каране. Иначе съм Крис на 32 г., София. Може някой път да направим едно кръгче.
7
Също и от доста хора, чувам, че някои от вас правят настройки на двигателя и той може да се държи по съвсем различен начин (така открих и форума) - някой занимава ли се с това?

Аз се занимавам с такова нещо

Като видя колело с велкро в София, то е ясно, кой му е правил монтажа :P
8
Какво мислите за Luna Bafang? По-добри ли са от оригиналния Bafang?

Ето им страницата
9
Моя опит бе да си закупя през Юни тази година Bafang BBS02 за 1640лв. (тогава цените бяха страшно високи, но бях спестил). Заведох си колелото при една фирма в Студентски град и оставих байка (Рам ментор с чудесна геометрия). След седмица и малко ми се обадиха, взех си байка ентусиазиран, разбира се прибрах се с колело от Студентски до Княжево. На следващия ден каране по улиците и, общо бях навъртял около 22 - 24 км, само градско каране, пазене като писане яйце.....и започнах да усещам вибрации и почукване.

Е то единственит в Студентски град са Гайдея, какво да им споменаваме името :))
10
Аз в момента си продавам моя Bafang BBSHD на 300 км, така, че имам користни цели  >:D

Шегата настрана, и аз за съжаление не мога да кажа нищо добро за нашите местни Софийски търговци. Не че са лоши, но започнах да си правя сам колелото и да се интересувам, след поредния проблем. Което за мен бе особено разочароващо, тъй като излях торба с пари за закупуване и монтаж на Bafang BBS02 с идеята, че професионалистите ще ми го направят добре, тъй като имат опит. Е да, ама ми е било писано да се мъча сам.

Моя опит бе да си закупя през Юни тази година Bafang BBS02 за 1640лв. (тогава цените бяха страшно високи, но бях спестил). Заведох си колелото при една фирма в Студентски град и оставих байка (Рам ментор с чудесна геометрия). След седмица и малко ми се обадиха, взех си байка ентусиазиран, разбира се прибрах се с колело от Студентски до Княжево. На следващия ден каране по улиците и, общо бях навъртял около 22 - 24 км, само градско каране, пазене като писане яйце.....и започнах да усещам вибрации и почукване.

След внимателен преглед се оказа, че двигателя изобщо не е затегнат добре и се удря в долната част на рамката, дори при подаване на тяга на първа асистенция (говорим с обикновенните Bafang-ски настройки). За по-малко от 24 км, мотора се люшкаше....за 1640 лв. Обадих се на фирмата, но не исках вече да ми пипат велосипеда и ми дадоха ключ за монтиране на Бафанга (който всички български фирми, с изключение на момчетата от Ofer, по някаква причина не ти дават след монтажа, а той е част от комплекта на двигателя....вероятно ако нещо се размести или да закушиш ключа или да използваш вещите им, професионални услуги). Първата ми работа бе да демонтирам целия мотор с екипировката му, да изчистя колелото и си го монтирах сам. От тогава, докато не подарих колелото на сестра ми, мотора никога не е удрял рамката. Следях на всеки 200км за състоянието му и всичко бе наред.

Проблемът, не е че точно моя мотор се е люшкал, проблема, е че когато взимаш огромна надценка (тогава бе може би около 40 %) е редно да влошиж усилия и да провериш каква услуга си продал. В случая услугата не струваше, което ме накара да не си купя батерия от същата фирма, защото вече нямах доверие в инжинерните им умения.

Но всяко зло за добро - така ми хрумна да започна аз да се занимавам и мога да кажа, че това е прекрасно хоби.

Също и от доста хора, чувам, че някои от вас правят настройки на двигателя и той може да се държи по съвсем различен начин (така открих и форума) - някой занимава ли се с това?

Аз се занимавам с такова нещо, до сега са ми минали 23 мотора през ръцете за настройки. По принцип ти е нужен само кабел за програмиране, срува около 40 лв. и всеки може да си го направи. Номерът е какви точно са настройките ти,  аз например съм се мъчил седмици изпробвайки различни настройки и калибрирайки финните им стойности и смея да твърдя, че вече ми се получават много добре. Други пък са си прецаквали мотора...примери в нета за такива случки мнoго. В крайна сметка, ако на някой не му стиска или не разбира по-добре да не пробва.

* Галерия | Gallery