Студио Витоша | Vitosha Studio


collapse collapse

Fat bike - какво мислите за него?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline PumpMyBike

  • Mid Drive
  • Новак | Newbie
  • *
    • Posts: 5
    • Престиж | Prestige: 4
    • View Profile
on: January 29, 2021, 10:46:40 AM
Здравейте,

от известно време обмислям идеята за фет байк, който да си преправя в електрическо колело. Да отбележа, че до сега никога не съм притежавал фетбайк, но съм карал 3-4 пъти планински фетбайк. Колелото ми направи много добро впечатление, особено от гледна точка на проходимост. Разбира се не ми обягна, че изисква много повече усилия във въртене, че е по-масивно и тежко. Имайки предвид, обаче идеята ми, да го електрифицирам, проблема с повечето усилия ще бъде компенсиран.

Има ли някой с "дебелак", който може да сподели какви са най-честите проблеми с тях? Какви неудобства и трудности можгат да се срещнат с тях?
« Last Edit: January 31, 2021, 01:52:04 PM by kohai »


Offline bratignat

  • Our creations today, are your tomorrow dreams
  • Админ | Admin
  • Редовен | Regular
  • *
    • Posts: 90
    • Престиж | Prestige: 48
    • Gender:Male
  • Tzar of Vitosha
    • View Profile
    • Vitosha Studio
Reply #1 on: January 29, 2021, 10:48:49 AM
Kohai е твоя човек - ако загледаш снимките в галерията, под категория ел. колела ще забележиш един фат байк, с Bafang BBSHD - негов е.


Offline kohai

  • Админ | Admin
  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 28
    • Престиж | Prestige: 27
    • View Profile
Reply #2 on: January 31, 2021, 01:54:46 PM
Здравей,

неудобството основно е по-голямото усилие, което ще се наложи да вложиш при въртене на педалите - дебелаците са винаги по-тежки от планинските колела. Следващото неудобство е голямото съпротивление и триене на гумите - доста по-широки са и въздушното съпротивление е значително по-голямо, а ускорението до около 20 км/ч е бавно. За сметка на това след 20 км/ч няма спиране - ускорението, като, че ли се повишава значително, по-голямото съпротивление, пък идва с по-голямата контактна площ, а от там стабилност.

Лично аз не мога да сляза от своя фетбайк:



Offline Michael

  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 30
    • Престиж | Prestige: 32
    • Gender:Male
  • Vitosha Team Slayer
    • View Profile
    • Vitosha

Offline PumpMyBike

  • Mid Drive
  • Новак | Newbie
  • *
    • Posts: 5
    • Престиж | Prestige: 4
    • View Profile
Reply #4 on: February 19, 2021, 07:29:49 PM
Тъй като в България трудно се намира фетбайк, си направих труда да потърся за фатбайк из сайтове с безплатни обяви. Търсих с ключови думи fatbike, fat bike, фет байк, фетбайк, фатбайк, фат байк - открих фетбайкове твърдаци за между 300 и 500 лв. Намерих и Фетбайкове за  между 600 и 680 лв с пълно окачване. Тези цени нормални ли са според вас?


Offline kohai

  • Админ | Admin
  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 28
    • Престиж | Prestige: 27
    • View Profile
Reply #5 on: February 21, 2021, 09:36:31 PM
Цените са доста високи, на едро един байк без амортесьори е около 70 лв, а с пълно окачване, грубо двойно - 140 лв. Разбира се това са цените на едро за вносителите. По принцип 600 лв за колело с пълно окачване не са много пари, но тези, които се продават (погледнах малките обяви за ключовите думи фетбайк, фет байк, фатбайк, фат байк, fatbike, fat bike, колело с дебели гуми) са с ужасяващи компоненти - самите амортесьори са базови пружинни, вилката е пружинно-маслена, с малък диаметър на ботушите, а спирачките, макар и дискови са слаби. Скоростите, разбира се са съвсем примитивни 3 X 6, много често задната касета е на резба, не на шлиц. Когато задната резба не е на шлиц, това означава, че за да подобрите след време скоростите, ще трябва да смените главината на задната капла. И така, ако решите да направите качествени подобрения по такова колело, което е струвало ~ 600 лв, то ще трябва да извадите, може би поне още 800 лв. Разбира се, ако рамката е подходяща и хубава, тези подобрения могат да се направят постепенно. А в случай, че имате качествени компоненти върху друго ваше колело, можете да ги прехвърлите.

За това, ако гледате за фет байк, гледайте с мисълта има ли потенциал да бъде подобрено.

А електрифициран фет байк, с качествени компоненти, по мое мнение е значително по-добър от стандартен велосипед, защото чрез електрифицирането, премахвате основните негативи на фетбайк -а, а именно голямата му тежест и по-трудното въртене.


Offline kohai

  • Админ | Admin
  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 28
    • Престиж | Prestige: 27
    • View Profile
Reply #6 on: March 16, 2021, 10:15:59 PM
След 90 км градско каране от 80 кг ездач, ето как изглежда, оста на китайски фет байк....не че имаме достъп до не китайски части, де.



Tags:
 

* Галерия | Gallery