Студио Витоша | Vitosha Studio


collapse collapse

Коректни продавачи на Bafang мотори

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline DesaMes

  • Новак | Newbie
  • *
    • Posts: 1
    • Престиж | Prestige: 5
    • Gender:Male
    • View Profile
Здравейте пичове изчетох повечето от темите тук и благодаря за подробната информация. Искам да си купя мотор със средно движение, първоначално се бях спрял на модела Bafang BBS02 (дето е 750W), но докато търся информация от познати и нета за българските търговци, събрах още малко пари и се реших да си купя, направо Bafang BBSHD (като ще е гарга, да е рошава). Намерих 3 фирми, които го продават - 2 в София и една в Казанлък. Цените по между им имат малки разлики. За Софийските фирми не чух особено добри мнения, а за тези в Казанлък - все добри, но всеки път, когато звънна, нямат наличности и трябва да се чака месеци.

Сега, нали се знаем в България, искам хем да не чакам до другото лято, хем да не плащам надценката, с която ги продават тук (100 - 200 лв.).  Някой има ли опит с чужди търговци / сайтове? Някакви съвети, за какво трябва да се внимава?

Гледам и търговци в olx, но повечето обяви там, са повече от постни - написали модела на мотора и много тагове, за да ги намира търсчката, без реални снимки, а някакви взето от Алито...съответно не ми вдъхват доверие. Проучване съм си направил остава въпроса за добри цени и бързи доставки.

Също и от доста хора, чувам, че някои от вас правят настройки на двигателя и той може да се държи по съвсем различен начин (така открих и форума) - някой занимава ли се с това?

Стана малко дълго, но ще черпя  ::)
Няма твърде стръмен участък...има твърде слаби спирачки


Offline Citizen

  • Mid Drive
  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 18
    • Престиж | Prestige: 15
    • View Profile
Reply #1 on: October 22, 2020, 04:30:25 PM
Честно казано не ми се иска да правя реклама, на нито една от нашеските фирми, които се занимават с това, защото само една е коректна, но цените им са пак високи. Толкова високи, че е по-евтино да си купиш от Западна Европа и да си го внесеш. Друг е въпроса, че това изисква известна логистика.

По принцип следя сайтовете за малки обяви и има тук таме по-евтини предложения, но там нямаш никаква гаранция - гаранцията на али експрес и китаеца не е гаранция в пълния смисъл. Например гаранцията в Алито е, че ще ти доставят стоката, ако стоката демек двигателя (bafang в случая) е кофти по някаква причина, трябва ти да го изпратиш към Бафанг за твоя сметка - поне 100$ , демек къмм 170 лв. Т.е от малките обяви, от които също е по-скъпо нямаш никаква гаранция, освен доверие. Ако знаеш човека и си пазарувал от него - супер, но в по-големия случай не е така.

И тук е моя парадоксален опит, по-сигурен двигател е употребявания -  защото можеш да го пробваш докато е още на велосипеда, а ако е цял велосипед, още по-добре. Сега, някой ще кажат, че като веднъж е бил монтиран има навъртяни км, което е меко казано несериозно, сособено ако е под 4-5000 км. Тези двигатели са много, ама много здрави и издръжливи. Купувайки чисто нов, виждаш един механизъм, който по никакъв начин не можеш да тестваш, а можеш да се осланяш единствено на външен вид. И колко му е да сложиш хубав метален капак, който си намерил от някъде върху скапал се мотор....

Друг вариант е да намериш, някой да ти съдейства за вноса на мотора, дето се казва, дай на някой 50 лв отгоре, за да си спокоен. Хе по-евтино от фирма, хем по-бързо (не мога да разбера, това да слагаш в електронния си магазин стока, която те първа ще поръчаш и ще дойде, най-рано след месец - не ти тази стока я нямаш). Нека всеки споделя опит и добър и лош.
« Last Edit: October 22, 2020, 05:00:51 PM by kohai »


Offline bratignat

  • Our creations today, are your tomorrow dreams
  • Админ | Admin
  • Редовен | Regular
  • *
    • Posts: 88
    • Престиж | Prestige: 44
    • Gender:Male
  • Tzar of Vitosha
    • View Profile
    • Vitosha Studio
Reply #2 on: October 22, 2020, 05:12:58 PM
Аз в момента си продавам моя Bafang BBSHD на 300 км, така, че имам користни цели  >:D

Шегата настрана, и аз за съжаление не мога да кажа нищо добро за нашите местни Софийски търговци. Не че са лоши, но започнах да си правя сам колелото и да се интересувам, след поредния проблем. Което за мен бе особено разочароващо, тъй като излях торба с пари за закупуване и монтаж на Bafang BBS02 с идеята, че професионалистите ще ми го направят добре, тъй като имат опит. Е да, ама ми е било писано да се мъча сам.

Моя опит бе да си закупя през Юни тази година Bafang BBS02 за 1640лв. (тогава цените бяха страшно високи, но бях спестил). Заведох си колелото при една фирма в Студентски град и оставих байка (Рам ментор с чудесна геометрия). След седмица и малко ми се обадиха, взех си байка ентусиазиран, разбира се прибрах се с колело от Студентски до Княжево. На следващия ден каране по улиците и, общо бях навъртял около 22 - 24 км, само градско каране, пазене като писане яйце.....и започнах да усещам вибрации и почукване.

След внимателен преглед се оказа, че двигателя изобщо не е затегнат добре и се удря в долната част на рамката, дори при подаване на тяга на първа асистенция (говорим с обикновенните Bafang-ски настройки). За по-малко от 24 км, мотора се люшкаше....за 1640 лв. Обадих се на фирмата, но не исках вече да ми пипат велосипеда и ми дадоха ключ за монтиране на Бафанга (който всички български фирми, с изключение на момчетата от Ofer, по някаква причина не ти дават след монтажа, а той е част от комплекта на двигателя....вероятно ако нещо се размести или да закушиш ключа или да използваш вещите им, професионални услуги). Първата ми работа бе да демонтирам целия мотор с екипировката му, да изчистя колелото и си го монтирах сам. От тогава, докато не подарих колелото на сестра ми, мотора никога не е удрял рамката. Следях на всеки 200км за състоянието му и всичко бе наред.

Проблемът, не е че точно моя мотор се е люшкал, проблема, е че когато взимаш огромна надценка (тогава бе може би около 40 %) е редно да влошиж усилия и да провериш каква услуга си продал. В случая услугата не струваше, което ме накара да не си купя батерия от същата фирма, защото вече нямах доверие в инжинерните им умения.

Но всяко зло за добро - така ми хрумна да започна аз да се занимавам и мога да кажа, че това е прекрасно хоби.

Също и от доста хора, чувам, че някои от вас правят настройки на двигателя и той може да се държи по съвсем различен начин (така открих и форума) - някой занимава ли се с това?

Аз се занимавам с такова нещо, до сега са ми минали 23 мотора през ръцете за настройки. По принцип ти е нужен само кабел за програмиране, срува около 40 лв. и всеки може да си го направи. Номерът е какви точно са настройките ти,  аз например съм се мъчил седмици изпробвайки различни настройки и калибрирайки финните им стойности и смея да твърдя, че вече ми се получават много добре. Други пък са си прецаквали мотора...примери в нета за такива случки мнoго. В крайна сметка, ако на някой не му стиска или не разбира по-добре да не пробва.
« Last Edit: October 23, 2020, 10:11:38 AM by bratignat »


Offline Michael

  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 27
    • Престиж | Prestige: 31
    • Gender:Male
  • Vitosha Team Slayer
    • View Profile
    • Vitosha
Reply #3 on: October 23, 2020, 09:35:15 AM
Моя опит бе да си закупя през Юни тази година Bafang BBS02 за 1640лв. (тогава цените бяха страшно високи, но бях спестил). Заведох си колелото при една фирма в Студентски град и оставих байка (Рам ментор с чудесна геометрия). След седмица и малко ми се обадиха, взех си байка ентусиазиран, разбира се прибрах се с колело от Студентски до Княжево. На следващия ден каране по улиците и, общо бях навъртял около 22 - 24 км, само градско каране, пазене като писане яйце.....и започнах да усещам вибрации и почукване.

Е то единственит в Студентски град са Гайдея, какво да им споменаваме името :))


Offline Sentinel

  • Mid Drive
  • Редовен | Regular
  • *
    • Posts: 66
    • Престиж | Prestige: 18
    • Gender:Male
    • View Profile
Reply #4 on: October 23, 2020, 10:09:52 AM
Също и от доста хора, чувам, че някои от вас правят настройки на двигателя и той може да се държи по съвсем различен начин (така открих и форума) - някой занимава ли се с това?

Аз се занимавам с такова нещо

Като видя колело с велкро в София, то е ясно, кой му е правил монтажа :P


Offline Jukov

  • Увлечен | Еnthusiast
  • *
    • Posts: 44
    • Престиж | Prestige: 35
    • View Profile
    • Studio Vitosha
Наблюдавам из различни сайтове за малки обяви, избуяване на частни лица продаващи мотори за средно движение, което е доста негативно явление, според мен. Например двигател и батерия Бафанг 750W (Bafang BBS02) с батерия 48V 12.5 AH може да се намери, грубо за 1200 лв, с предвидени логистични разходи и гаранция от Китай. Т.е. ако имаш проблем с двигателя, изпращаш го в Китай за 100-150 долара и чакайки с месеци.

При търговците от малките обяви имаш същата гаранция, дори по-малка, защото те се превръщат в контактно лице, а насреща ти искат 25~30% надценка. Срещу тази надценка ти дават? Не ти дават нищо, освен, че вместо 1-2 седмици ще чакаш 3 дни да ти го достави български куриер. Което лично за мен е крайно неоправдана надценка. Да, ако мотора има специални настройки или е ре-флашнат, такава цена, може да бъде оправдана, но случаите не са такива.

Друга възможност са споменатите по-рано фирми, аз лично не бих бутнал с пръст софийските фирми (срам, че са от нашата околия) и така остава само една фирма от източна България, които продават само мотора за 1150лв (в промоция), което отново е сериозна надценка (срещу 800лв за поръчка от коректен търговец от Китай). За това пък тази фирма има име на добросъвестно изпълняваща гаранциите си.

За себе си аз взех от Китай мотор, с батерия не бих експериментирал така смело. Ако взимате от частни обяви, а мотора не е калибриран по никакъв начин (няма по-хубави насройки или рефлаш) не давайте повече от 800 - 820 лв, прецаквате се жестоко.

Сега, някой може да каже - ама кабел за пре-програмиране е 60лв и аз мога. Само дето не всеки препрограмира хубаво, а най-често това прецква я редукции я нещо друго по механиката на мотора.
« Last Edit: October 27, 2020, 04:19:33 PM by bratignat »


Tags:
 

* Галерия | Gallery